تصاویر مربوط به روز عاشورا در مختار نامه
ساخت تندیس راه هشتم
ساخت تندیس راه هشتم
پيامک شيعيان عربستان براي مختارنامه
مسلمانان و شيعيان عربستان با ارسال پيامک آغاز پخش سريال مختارنامه را به يکديگر تبريک مي‌گوبند. آنها براين نکته تأکيد دارند که سريال مختار نامه؛ بيدار کننده اذهان جوانان مسلمان در برابر تاريخ ستيزان سلفي و وهابي خواهد بود.
به گزارش «شیعه نیوز» ، جهان نوشت: با پخش سريال مختارنامه از شبکه هاي ملي و قرآني سيماي جمهوري اسلامي ايران، مسلمانان و شيعيان شرق عربستان و ديگر نواحي اين کشور، ضمن ابراز شادماني از پخش اين سريال، آن را توفيقي ديگر براي جمهوري اسلامي ايران در مسير پرده برداري از رازهاي سر به مهر تاريخ واقعي اسلام بر شمرده و براين نکته تأکيد دارند که سريال مختار نامه؛ بيدار کننده اذهان جوانان مسلمان در برابر تاريخ ستيزان سلفي و وهابي خواهد بود.
اين گزارش مي افزايد مساجد و حسينيه هاي مناطق مختلف عربستان شاهد گفتگوهاي مسلمانان و شيعيان اين کشور در خصوص پخش اين سريال و روشنگري در خصوص قيام مختار ثقفي و مظلوميت اهل بيت عصمت و طهارت است.
از سوي ديگر گروه هايي از جوانان عربستاني با ضبط اين سريال، آغاز ترجمه زيرنويس را آغاز کرده و از جمهوري اسلامي ايران خواستار پخش همزمان اين سريال به زبان عربي شده اند. به اعتقاد اين جوانان، سريال مختارنامه الگويي مناسب براي حقايق تاريخ واقعي مسلمانان خواهد شد و مانند زلزله بر سر جاهلاني که ريشه در سفيانيان دارند خراب مي گردد.
شيعيان عربستان همچنين معتقد هستند در بيان قصه هاي قرآني و داستان هاي تاريخي توسط هنرمندان مسلمان ايراني، از تعصب و جاهليت خبري نيست و آنچه پيش روي بيننده گشوده مي شود حقايقي مستور مانده است تا امت اسلامي بر فضايل پنهان مانده خود همچنان بي خبر بماند.
اين گزارش مي افزايد در امارات متحده عربي نيز ايرانيان مسلمان مقيم اين کشور، از اولين قسمت سريال مختارنامه به شدت استقبال نموده و بسياري از آنها اقدام به ضبط و تکثير آن نموده اند.
پيشتر از حنوب عراق و بصره نيز خبر رسيده بود مبني بر اينکه اهالي اين منطقه با زمزمه هاي يا الثارات الحسين و اشک به استقبال جديدترين ساخته تاريخي، مذهبي سيد داود ميرباقري کارگردان برجسته ايراني اينگونه آثار رفته اند.
در حاليکه در بسياري از کشورهاي منطقه، تيتراژ ابتدايي اين سريال بويژه پرتاب خون توسط حضرت اباعبدالله الحسين، بصورت بلوتوث و همراه با نوحه عربي مورد استفاده قرار گرفته است و بسياري از مسلمانان به همراه اين صحنه کوتاه ولي تأثيرگذار براي مظلوميت ثارالله اشک ريختند، در عراق مردم اعتقاد دارند با پخش قسمت اول سريال مختارنامه، محرم زودتر آغاز شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط راه هشتم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 388
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 388
بازدید ماه : 422
بازدید کل : 1411
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1