در سینمای ایران فیلمنامه دارد جایگاه خود را از دست میدهد و دلیل عمده نیز بیتوجهی غالب منتقدان به نقد تخصصی فیلمنامه است. اگر منتقدان خوب و مشهور سینمای ایران جهت نقد تخصصی فیلمنامه از خود همت نشان دهند و در نقدهایشان پوست فیلمهای دارای فیلمنامهی ضعیف را بکنند، شاید گشایشی حاصل شود و سینمای ایران از شر چرندنویسانی که قبای فیلمنامهنویس به تنشان زار میزند رهایی یابد!
به همین خاطر قصد دارم در هر فصل به مجموعهای از نقدهای فیلمنامهی یک منتقد مشهور و صاحبنام لینک بدهم و از آنجا که در نشر نقد فیلمنامه در اینترنت آقای روبرت صافاریان گوی سبقت را از سایر همکاران محترم خود ربوده است، اولین منتقدی خواهد بود که مجموعه نقدهای فیلمنامهاش در میوز خلاق قرار میگیرد. امیدوارم که ایشان به نوشتن نقد فیلمنامه ادامه دهند و همچنین از سایر منتقدان مشهور و صاحبنام نیز انتظار دارم که نقدهای خوبی بر فیلمنامههای باارزش ایرانی و خارجی بنویسند تا من به مجموعهی آنها لینک بدهم و اینگونه علاقهمندان فیلمنامهنویسی بتوانند راحتتر به همهی آنها دسترسی داشته باشند.
مجموعه نقدهای فیلمنامه ـ روبرت صافاریان
كاغذ بيخط | زندان زنان | آوازهاي سرزمين مادريام | بماني | دنيا | از كنار هم ميگذريم | فرش باد | بوتيك |مهمان مامان
ـ شخصيتپردازي
خانهاي روي آب / شخصيتها | خانهاي روي آب / زنان فيلم و شخصيت مرد (ماهنامه زنان) | اين زن حرف نميزند / شخصيتها | نفس عميق / شخصيتها
ـ گفتوگونويسي
جنايت / گفتوگوها | مارمولك / گفتوگوها
نظرات شما عزیزان: