ساخت تندیس راه هشتم
ساخت تندیس راه هشتم
شقایق گفت با خنده:نه بیمارم نه تب دارم.اگر سر خم چنان آتش حدیث دیگری دارم.گلی بودم به صحرایی٬نه با این رنگ وزیبایی٬نبودم آن زمان٬هرگز نشان عشق و شیدایی.یکی از روز هایی ٬زمین تبدار و سوزان بود و صحرا در عطش می سوخت٬تمام غنچه ها تشنه و من بی تاب و خشکیده٬تنم در آتشی می سوخت٬زره آمد یکی خسته به پایش خار بنشسته٬وعشق از چهره اش پیدای پیدا بود.ز آنچه زیر لب می گفت شنیدم سخت شیدا بود ٬نمی دانم چه بیماری به جان دل برش افتاده بود.

 اما طبیبان گفته بودندش اگر یک شاخه گل آرد از آن نوعی که من بودم بگیرند ریشه اش را و بسو زانند٬شود مرهم برای دلبرش آندم شفا یابد.چنانچه باخودش میگفت٬بسی کوه وبیابان را٬بسی صحرای سوزان را٬بدنبال گلش بوده ویکدم هم نیاسوده که افتادچشم او ناگه به روی من٬بدون لحظه ای تردید شتابان شد بسوی من به آسانی مرا باریشه ازخاکم جداکرد.

وبه ره افتادواو میرفت ومن دردست او بودم واوهرلحظه سرراروبه بالا وتشکرازخدامیکرد٬پس ازچندی هواچون کوره ی آتش٬زمین میسوخت ودیگر داشت دردستش تمام ریشه ام میسوخت٬به لبهایی که تاول داشت گفت:اماچه بایدکرد؟دراین صحراکه آبی نیست به جانم هیچ تابی نیست.خودش هم تشنه بود اما!!نمی فهمید حالش را.

چنان می رفت و من در دست او بودم،و حالا من تمام هست او بودم،دلم می سوخت اما راه پایان کو؟

 نه حتی آب،نسیمی در بیابان کو؟و دیگر داشت در دستش تمام جان من می سوخت،که ناگه روی زانو های خود خم شد دگر از صبر او کم شد،دلش لبریز ماتم شد،کمی اندیشه کرد آنگه،مرا در گوشه ای از بیابان کاشت.نشست و سینه را با سنگ خارایی زهم بشکافت،اما!!آه صدای قلب او گویی جهان را زیر ورو می کرد،زمین و آسمان راپشت و رو می کرد،و هر چیزی که هر جا بود با غم رو به رو می کرد. نمی دانم چه می گویم،به جای آب خونش را به من می داد و بر لب های او فریاد بمان ای گل که تو تاج سرم هستی،دوای دلبرم هستی،بمان ای گل...

ومن ماندم نشان عشق و شیدایی و با این رنگ و زیبایی و نام من شقایق شد گل همیشه عاشق شد.




تاریخ: سه شنبه 24 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط راه هشتم

صفحه قبل 1 ... 95 96 97 98 99 ... 100 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 551
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 551
بازدید ماه : 585
بازدید کل : 1574
تعداد مطالب : 496
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1